Hoe moet ik linux installeren op een bepaalde harde schijf partitie?

Ik heb al een installatie cd.
En een extra partitie.
Ik wil het zo doen dat ik als ik opstart de keuze heb tussen windows 7 en Linux

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Partitie is vrijwel hetzelfde als harde schijf ^.^

Het beste antwoord

Zoiets wordt ookwel dual-boot genoemd, ik heb een tutorial gevonden waarin er precies wordt uitgelegd hoe dat gedaan kan worden met windows 7 en linux.

tutorial part 1:
http://www.youtube.com/watch?v=G7XHm3SXLkw

tutorial part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=B_MsS8ofl18

Let op:
tutorial is wel in het engels.

veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je eerst win7 en daarna linux installeert heb je altijd automatisch een dualboot gecreeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1e antwoord is beter; sluit me bij MrTomaat aan.

Andere antwoorden (1)

De meeste linux distributies geven je de keuze op welke partitie je wilt installeren en installeren en passant ook grub, een bootloader die laat kiezen vanaf welke partitie je wilt opstarten.